Menu

Aktywność w ciąży

18 lipca 2019 - Uncategorized

W internecie jest całe mnóstwo artykułów na temat aktywności fizycznej w ciąży dlatego nie zamierzam przytaczać naukowych plusów i minusów (jeśli są jakieś) płynących z uprawiania sportu w ciąży. To każda z nas może sobie znaleźć na portalach parentingowych, ginekologicznych, sportowych itp.

Chciałam natomiast podzielić się z wami MOIMI wrażeniami z bycia aktywną w ciąży. Zanim zaszłam w ciążę ćwiczyłam prawie codziennie, zwykle rano przed pracą ale czasami chodziłam też do klubu fitness na różne zajęcia: TBC, Zumba, Aerobik, zrobiłam też kilka kursów tanecznych. W pierwszej ciąży nadal jeździłam na rowerze do końca pierwszego trymestru (był to mój środek lokomocji do pracy), później przestałam jeździć bo kilka osób nastraszyło mnie, że mogę poronić jeśli będę kontynuowała ten codzienny wysiłek- teraz już wiem, że nie mieli racji. W ten sposób zrezygnowałam z aktywności fizycznej, za chwilę byłam w drugiej ciąży i nie miałam już motywacji do ćwiczeń. Zresztą pewnie jak większość młodych mam chciałam być bohaterką w swoim domu. Ale o tym będzie osobny wpis.

W trzeciej ciąży ułożyłam sobie priorytety- dzieci i ich prawidłowy rozwój, zdrowe odżywianie i dbanie o siebie. Reszta może zaczekać. Przerzuciłam masę programów treningowych na youtube i wybrałam dla siebie to co moim zdaniem najbardziej mi służy. Od razu napiszę, że większość programów treningowych dla kobiet w ciąży na youtube jest łatwa i jeśli ogólnie ruszasz się w ciągu dnia- sprzątasz, zajmujesz się dziećmi to moim zdaniem wysiłek w trakcie tych treningów nie będzie bardziej męczący od tego podczas codziennych czynności. Kluczem jest to, że ćwicząc ANGAŻUJESZ INNE PARTIE MIĘŚNI niż na codzień. Ja pozbyłam się wiecznych bólów kręgosłupa, karku i o dziwo również bólów bioder, które towarzyszyły mi w każdej ciąży. Zauważyłam też, że jak zdarzyło mi się kilka dni przerwy w ćwiczeniach to w nocy dostawałam bolesnych skurczy. W ciągu dnia mam więcej energii i bardziej przytomny umysł, o ile to możliwe ciąży 🙂

Jeżeli nie mamy przeciwskazań od lekarza to z czystym sumieniem mogę polecić aktywność w trakcie ciąży, oczywiście takie ćwiczenia jakie każda z nas lubi. Czy będzie to joga, fitness czy zwykłe rozciąganie to myślę, że warto. Za 2 miesiące dam znać czy pomogło mi to w trakcie porodu 🙂

Poniżej playlista programów dla kobiet w ciąży z jakich sama korzystam.

Dziękuję

Sowianowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *